Het logo van Storingservice.nl

Onze visie op het serviceproces is grotendeels uitgerold en het volgend doel is in zicht

Storingservice.nl bestaat vijf jaar. Een mooi moment om met eigenaren Stanley van Ouwerkerk en Michel Brouwer te kijken naar de succesfactoren achter hun bedrijf en een blik te werpen op de toekomst. “In de afgelopen vijf jaar hebben we een positie in de markt gecreëerd. Mensen kennen Storingservice.nl en zien onze toegevoegde waarde. Ook in de toekomst willen we ons blijven onderscheiden, door steeds de behoefte van onze klanten centraal te stellen in ons serviceproces.”

Het idee voor Storingservice.nl is in de praktijk ontstaan. “Als eigenaar van een elektrotechnisch installatiebureau met een grote service & onderhoudsafdeling zag ik een aantal uitdagingen”, aldus Stanley. “Het was lastig om de juiste mensen te vinden voor de storingsdienst, maar ook om klanten goed te helpen en storingen administratief goed af te handelen. Het proces was heel inefficiënt. Een melding over een kapot stopcontact kon zomaar uitlopen op de verbouwing van een half huis, plus een flinke discussie over de kosten van al dit werk. Door beperkte informatievoorziening duurde ook de terugkoppeling soms weken.”

Dat kon een stuk slimmer en beter. “In het model van Storingservice.nl is het serviceproces platgeslagen. De randvoorwaarden zijn vooraf vastgelegd: wat doet een storingsdienst en wat is de prijs? Dat maakt het proces transparant en beheersbaar.

“Storingservice focust alleen op storingen en calamiteiten”, vult Michel Brouwer aan. “Dat maakt ons echt een verlengstuk van de bedrijven waar we zaken mee doen. Zij brengen hun storingsdienst bij ons onder, zodat ze zich volledig kunnen richten op hun kerntaken overdag. Tegelijkertijd is ons proces helemaal gericht op een optimaal servicetraject. Daardoor kunnen we heel snel schakelen. Klanten kunnen hun melding 24/7 volgen via ons online platform en hebben ze realtime een managementrapportage in hun mailbox. Zo nemen we onze klanten steeds mee in ons proces, dat wordt erg gewaardeerd.”

Lees het gehele artikel op inservice.nu: Onze visie op het serviceproces is grotendeels uitgerold en het..