Wanneer je Foke Borg spreekt, valt meteen haar enthousiasme op. Als marketing- en communicatiespecialist bij Storingservice.nl is zij verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met zichtbaarheid en communicatie. Maar voor haar gaat het veel verder dan campagnes of social media berichten posten: het gaat om verbinding maken tussen mens en techniek, tussen monteurs en klanten.
“Mijn werk draait om het vertellen van het verhaal van Storingservice.nl, elke keer vanuit een ander perspectief voor alle partijen waar we mee te maken hebben,” vertelt Foke. “Storingsdiensten rijden is een bijzonder specialisme. Het vraagt brede kennis én empathisch vermogen: snel schakelen, prioriteiten stellen, attent zijn en gevoel hebben voor de situatie. Ik vind het belangrijk om dat aan de buitenwereld te laten zien. Niet door het mooier te maken dan het is, maar door eerlijk en authentiek de verhalen van de mensen van Storingservice.nl zelf te vertellen.”
Marketing en communcatie in de bouw- en installatiesector
Foke is enthousiast, vindingrijk en actiegericht. Ze houdt van complexe vraagstukken en ziet uitdagingen als kansen om te vernieuwen en verbeteren. “Uitdagingen geven mij energie. In ingewikkelde situaties zoek ik graag naar creatieve en pragmatische oplossingen om projecten in beweging te krijgen,” vertelt ze. Daarbij schakelt ze tussen korte en lange termijn: van een snelle, resultaatgerichte actie of ‘quick win’ om direct impact te maken, tot een zorgvuldig uitgewerkt (re)brandingtraject waarin strategie, positionering en visuele identiteit samenkomen.
Een van de redenen waarom ze zo geniet van haar werk, is de sector zelf. “De bouw- en installatiebranche is geweldig om in en voor te werken. De complexiteit van de projecten, de voortdurende innovaties… het daagt me uit en houdt me scherp. Ik denk graag mee over de bedrijfsdoelen en hoe we dit vervolgens om kunnen zetten naar campagnes en content.”
“De complexiteit van de projecten, de voortdurende innovaties… het daagt me uit en houdt me scherp.”
Foke vertelt verder: “Succesvolle marketing in de bouw combineert relevantie, vertrouwen en meetbare resultaten. De techniek is vaak complex en de betrokken partijen – aannemers, installateurs, projectontwikkelaars, leveranciers – hebben uiteenlopende belangen. Het gaat erom relaties en vertrouwen op te bouwen in de hele keten. Daarbij draait veel om kennis delen en oplossingen bieden op het juiste moment in het besluitvormingsproces.”

De digitale monteur
“Bij alles wat we communiceren, probeer ik de kracht van Storingservice.nl te laten zien. De komende periode ligt de focus op de promotie van de digitale monteur, een project dat innovatie en praktijkervaring samenbrengt,” vertelt Foke. “De digitale monteur combineert technisch vakmanschap met digitale technologie om storingen sneller te signaleren, op te lossen en te voorkomen. Vaak kunnen problemen al via beeldbellen worden verholpen: de monteur kijkt mee met degene die de storing meldt en geeft direct aan wat er moet gebeuren, zonder te hoeven wachten tot iemand met de bus ter plaatse is. Moet er toch een monteur op locatie komen, dan kan hij veel gerichter en efficiënter aan de slag. Een prachtige innovatie met de mogelijkheden die online technologie combineert met handige handen.”
Er gaat nooit iets volgens het boekje
Voor Foke betekent werken bij Storingservice.nl niet alleen meewerken aan uiteenlopende projecten, maar ook blijven leren en groeien. Hoewel ze al bijna twintig jaar actief is in de bouw- en installatiebranche, blijft ze haar technische kennis verdiepen en haar strategisch blik aanscherpen. “Voor mij gaat ontwikkeling over het vergroten van je kennis en inzicht: begrijpen wat de klant écht nodig heeft, zien hoe onze interne processen daarop aansluiten en omgaan met de weerbarstigheid van de praktijk. Er gaat nooit iets volgens het boekje – en juist dat maakt het werk uitdagend, dynamisch en ontzettend leerzaam.”
“Begrijpen wat de klant écht nodig heeft, zien hoe de interne processen daarop aansluiten en omgaan met de weerbarstigheid van de praktijk. Er gaat nooit iets volgens het boekje”
Vooruitkijkend ziet ze volop kansen om marketing en communicatie bij Storingservice.nl verder te versterken. “Meer klantverhalen, meer video’s, interactieve tools… Maar het fundament blijft hetzelfde: eerlijk, helder en menselijk communiceren. Dat is waar vertrouwen vandaan komt. Mijn ambitie is dat Storingservice.nl over een paar jaar niet alleen bekendstaat om daadkracht bij storingen, maar ook om de manier waarop we communiceren. Dat klanten weten: als er iets misgaat, bel ik hen. Want zij zijn er écht voor je. Dat is waar we bij Storingservice.nl iedere dag voor gaan.