Over ons

Onze vakmensen moeten het service DNA hebben

De vakmensen zijn een belangrijk onderdeel van de dienst van Storingservice. Zij komen bij de mensen thuis, lossen storingen op, maken rapportages en zijn dus cruciaal voor de klanttevredenheid van de opdrachtgever en de bewoner. Wat begon met een kleine lokale speler is vijf jaar later uitgegroeid tot een landelijk netwerk van vakmensen. Stanley: “Maximale klanttevredenheid is leidend in ons hele proces. De monteurs waarmee we werken moeten dus het service DNA hebben.”

Netwerk van bekenden
Inmiddels dekt Storingservice heel Nederland met monteurs voor bouw-, elektra-, glas-, water- en cv- storingen én het juiste gevoel voor kwaliteit. “Dat hebben we bereikt met een hele hoge betrokkenheid”, gaat Stanley verder. “Onze vaklieden zijn ook onze partners. Ze zijn heel nauw betrokken bij de organisatie. Met hun feedback verbeteren we onze dienstverlening continu.” “We hebben onze monteurs dus ook gevraagd: hoe gaan we landelijke dekking creëren? Zo zijn we vanuit ons eigen netwerk gegroeid. Alle aangesloten bedrijven zijn bekenden van ons en min of meer ook van elkaar. Daardoor houden we grip op de kwaliteit en het type bedrijf dat bij ons past.”

“Wij investeren in onze vakmensen, maar zij investeren ook in ons.”

Verantwoordelijkheid lager in de organisatie
Storingservice werkt met regiopartners: bedrijven die verantwoordelijk zijn voor alle meldingen in hun regio. “Vaak zijn dat kleine onderhoudsbedrijven met 2 tot 10 man personeel. Binnen zo’n bedrijf is altijd één persoon verantwoordelijk voor het doorzetten en de kwaliteit van de werkzaamheden. De verantwoordelijkheid ligt dus lager in de organisatie. Dat zorgt voor nog meer betrokkenheid. Daarnaast kan de directie van Storingservice zich bezighouden met de opbouw van de organisatie. “Wij werken meer áán ons bedrijf dan er in”, verklaart Stanley. “In de toekomst willen we zelfs naar compleet zelfsturende teams. Binnen vastgestelde kaders kunnen de bedrijven dan vrij ondernemen, met alle bijbehorende bevoegd- en verantwoordelijkheden.”

Investeren in goed werk
“Het belangrijkste is dat onze monteurs goed werk leveren. Daar investeren we ook in, bijvoorbeeld met technische-, communicatie- en klanttevredenheidstrainingen. In technische trainingen delen onze leveranciers vaak inhoudelijke kennis over hun producten en diensten. We werken nu aan een eigen trainingsprogramma, waarin de vakmannen elkaar meenemen in ons service DNA.”

Gezamenlijk inkooptraject en mobiliteitsplan
Storingservice heeft ook een gezamenlijk inkooptraject en een mobiliteitsplan voor de monteurs. “Zo tonen we onze waardering en helpen ze om hun werk goed te doen”, aldus Stanley. Mastermate bevoorraadt de monteurs met materialen voor Storingservice, maar ook voor eigen gebruik. “Ze betalen alleen voor wat ze gebruiken. Met een code worden de gebruikte materialen gescand en een aantal keer per week aangevuld. Periodiek wordt de voorraad afgestemd op het gebruik. De monteur grijpt dus nooit mis en heeft altijd een courante voorraad in zijn auto.” “Door een mobiliteitscontract kunnen onze monteurs met korting een bus of auto leasen. De samenwerking met onze vakmannen is zo hecht dat we de busjes willen beplakken met het logo van het klusbedrijf en van Storingservice. Zij hebben dan een mooie bus en Storingservice krijgt meer zichtbaarheid op de weg.”

“MAximale klanttevredenheid is leidend in ons hele proces.”

Samen bouwen, samen delen
De monteurs vinden het volgens Stanley vooral prettig dat ze er niet alleen voor staan. “We gebruiken onze gezamenlijke kracht: samen staan we sterk! Wij investeren in onze vakmannen, maar zij investeren ook in ons. Regiopartners dekken een bepaald gebied voor ons, daar komt niemand tussen. Als een gebied drukker wordt, krijgen zij alle meldingen. Die groei moeten ze ook opvangen, door de juiste monteurs op te leiden of aan te trekken. We bouwen samen en we delen samen.”

Geschreven door:

Lieneke de Boer

Recente berichten

Hey toekomstige serviceheld!

Kopje koffie drinken?