Opdrachtgevers

Niet alleen de storing lossen we op, maar we kijken ook verder achter de voordeur

Van der Meijs is verantwoordelijk voor het dagelijkse onderhoud (herstelmeldingen en mutatieonderhoud) voor 5 woningcorporaties in zuidoost Brabant en noord Limburg. Vanuit de vestigingen Venlo, Eindhoven en Helmond opereren ze 365 dagen per jaar 24/7 met veel passie voor hun vak. Of het nu gaat om een voordeurbel die het niet doet of een grote lekkage, iedere storing wordt direct en adequaat opgepakt.

“Klanttevredenheid is uiteraard een vanzelfsprekendheid bij ieder bedrijf, maar bij Van der Meijs staat dit met stip op nummer 1 in onze hele bedrijfsvoering”, aldus Sarah van Weert – al ruim 5 jaar servicecoördinator bij Van der Meijs. “Niet voor niets scoren wij jaarlijks tussen de 8,5 en 9 op klanttevredenheid. Dit is een klantwaarderingscijfer dat voortkomt uit bewonersenquêtes door verschillende landelijke bureaus die metingen doen voor woningcorporaties.”

Wij scoren jaarlijks tussen de 8,5 en 9 op klanttevredenheid!

Explosieve groei
“Van der Meijs is exact 50 jaar geleden -dit jaar is ons gouden jubileumjaar- begonnen als lokaal schildersbedrijf”, gaat Sarah verder. “Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een volwaardige onderhoudspartner van 18 woningcorporaties. Vooral de afgelopen 5 jaar was de groei enorm. Van 1 locatie in Gemert (inmiddels gesloten) zijn we gegroeid naar 3 locaties met meer dan 250 werknemers. En we zoeken nog meer allround vaklieden, want we doen bijna alles zelf. Of we nu een eenvoudige deurbel repareren, mutatieonderhoud of een compleet verduurzamingsproject uitvoeren waarbij we bijvoorbeeld glas vervangen, daken isoleren of vervangen of warmtepompen installeren. You name it. We voeren al onze projecten met evenveel zorg en aandacht uit.”

Aandacht voor bewoners staat bij ons altijd voorop.

Sociaal betrokken
“In eerste instantie worden we natuurlijk ingeschakeld om herstelwerkzaamheden uit te voeren, maar inmiddels betekenen we zoveel meer voor onze klanten dan alleen het ontzorgen in het proces. De woningcorporaties zien niet alles meer, maar wij komen vaak achter de voordeur en dan zien we veel. Als we bij een herstelmelding binnenkomen in een woning, kijken we ook hoe de leefomstandigheden zijn. Als we bijvoorbeeld sterke verwaarlozing zien melden we dat direct. Maar ook als we duidelijke vereenzaming constateren drinken we rustig een kopje thee met de bewoner. En ook dit wordt gerapporteerd. We zijn sociaal heel erg betrokken wat ook weer terugkomt in onze hoge klanttevredenheidsscore.”

Flexibel maar snel
“De werkwijze van Storingservice.nl sluit naadloos aan bij onze werkwijze. Ze leggen contact met de huurder, lossen de reparatie op volgens de afgesproken urgentietermijnen en maken eventuele vervolgafspraken. Vaak worden storingen sneller opgelost dan de afgesproken termijnen. Storingsservice.nl is een prima verlengstuk van ons.”

Weggooien van producten en materialen doen we liever niet, of we hergebruiken ze of we geven ze een andere bestemming.

Duurzaamheid en hergebruik
Sarah vervolgt: “Duurzaamheid speelt een grote rol, ook in het dagelijks onderhoud. Als wij ergens een wastafel verwijderen en hij is in goede staat, kijken we altijd eerst of we deze nog kunnen hergebruiken. Of als bijvoorbeeld oudere mensen uit een woning vertrekken en er komt een jonger stel in, zitten ze niet te wachten op bijvoorbeeld wandbeugels in de badkamer. Maar ook deze zijn prima herbruikbaar. We geven graag een tweede leven aan producten. Of we geven materialen een andere bestemming zoals met oude deuren, dan maken we er zelf wel iets moois van, zoals een picknicktafel.

Ook alle auto’s van de zaak van Van der Meijs zijn elektrisch. Je krijgt als personeel geen keuze. Of elektrisch of geen auto. De bussen van onze allround monteurs zijn nog niet elektrisch, maar daar zijn we nu mee aan het testen. We zitten nog met het gewicht van de bussen. In een elektrische bus kun je niet veel meenemen. Je zit al snel aan het maximumgewicht. Een bekend probleem helaas”.

Storingservice.nl is een toppartner
“Eerst deden we alles zelf met circa 15 monteurs. Voor de werkzaamheden buiten kantoortijden waren we op zoek naar een gespecialiseerd bedrijf met hetzelfde DNA als Van der Meijs. We kwamen na een korte zoektocht bij Storingservice.nl terecht. We hoorden goede verhalen en waren er snel uit. Storingsservice.nl pakt alle storingen buiten de reguliere werktijden op. Ook in de weekenden en tijdens de feestdagen. En zelfs extra dagen zijn nooit een probleem, bijvoorbeeld dit jaar na 2e kerstdag is hier iedereen vrij, dan pakt Storingservice.nl het gewoon over. Wij hebben namelijk de afspraak met de woningcorporaties om 24/7 bereikbaar te zijn en problemen op te lossen.”

Net zo sociaal betrokken
“Maar ook de sociale betrokkenheid is op orde bij Storingservice.nl. De rol die wij wensen te vervullen verwachten we ook van onze partners, en Storingservice.nl heeft dat prima voor elkaar. We zijn nu ook bezig met het ontwikkelen van een uniforme legitimatie voor alle monteurs van Storingservice.nl die voor ons werken. Die komen vaak ’s avonds of ’s nachts en niet iedereen doet dan open. Dan zien ze geen bus van ons, maar een auto van de monteur en een gewone jas en doen ze niet open. Dat kan natuurlijk niet en daar gaan we iets voor regelen.”

Een mooie toekomst
“We werken nu al bijna 3 jaar heel tevreden samen. Alle storingen worden opgepakt en verholpen. De volgende ochtend voordat wij opstarten is het rapport al binnen, inclusief foto’s en verslag van wat er is aangetroffen en hoe het is opgelost. Of dat er een tijdelijke voorziening is getroffen bij bijvoorbeeld breukglas, dan gaan wij er direct de volgende ochtend ook heen zodat het definitief wordt opgelost. Zijn er daarnaast nog andere opvallende zaken vanuit bijvoorbeeld sociaal oogpunt, vermelden ze dat ook in het rapport. Daar kunnen wij dan mee aan de slag richting de woningcorporatie.”

“We hebben eens per half jaar overleg om alle neuzen weer dezelfde kant op te zetten. Zo proberen we van elkaar te leren en samen te verbeteren.”