Over ons

Werken bij Storingservice.nl verruimt je geest onwijs

Na bijna twee jaar op zzp-basis voor Storingservice.nl te hebben gewerkt, is Gabi Preiss sinds juni 2024 in vaste dienst gekomen. Twee dagen per week zorgt zij er als financieel medewerker voor dat er gefactureerd kan worden én dat die facturen betaald worden. Een kennismaking met deze kersverse aanwinst binnen ons team.

Tekst: Janneke Klunder

 

De hoofdtaak van Gabi Preiss (62) is helder: ze zorgt ervoor dat alle opdrachten administratief goed afgehandeld kunnen worden en belt openstaande facturen na. “Onze klanten schakelen ons in op het moment dat er storingen of calamiteiten zijn in een gebouw”, vertelt ze. “Storingservice.nl stuurt wanneer dat nodig is een monteur die zorgt voor een noodoplossing. De monteur geeft vervolgens door hoe de opdracht is uitgevoerd en wat de vervolgstap voor de structurele oplossing zou moeten zijn. Daar komen veel administratieve handelingen bij kijken. Gabi: “Om te kunnen factureren hebben we onder andere een ordernummer van de klant nodig. Daar gaat het soms mis; zonder ordernummer kunnen we niet factureren. Dit bel ik dan na. Hetzelfde geldt voor betalingen die uitblijven. Dan bel ik met de vraag of er iets met de factuur aan de hand is en waarom er nog niet betaald is. Ik ga vriendelijk het gesprek aan, zodat we dingen snel kunnen oppakken en rechttrekken als dat nodig is.”

 

Vriendelijk en respectvol

Vriendelijk en respectvol zijn werpt zijn vruchten af, weet Gabi uit ervaring, die als geboren Duitse met een sympathieke Duitse tongval spreekt. “Door een vriendelijke manier van benaderen merk je dat mensen je van dienst willen zijn, dat ordernummers snel geregeld worden en facturen snel betaald. Dat is fijn.” Ze is blij dat ze deze taken voor Storingservice kan oppakken en heeft er plezier in. “Mijn eerste telefoontje toen ik jaren geleden begon, vond ik doodeng. Nu gaat bellen me heel gemakkelijk af. Het gaat erom dat je erachter komt wat de reden is dat een ordernummer of factuur achterblijft. En weet je, bedrijven zijn gewoon ook heel erg druk, druk, druk en vergeten dingen. Dan is het goed om ze op een nette manier even aan hun jasje te trekken.”

Vertrouwen

Hoewel Gabi eigenaar Stanley al jaren kent uit dezelfde netwerkclub, werken ze pas relatief kort samen. “Ik sprak hem regelmatig, maar had er nooit over nagedacht om voor hem te werken. Dat kwam nooit ter sprake. Maar toen we elkaar twee jaar geleden weer tegenkwamen vroeg hij of ik het leuk vond om een aantal uren voor Storingservice.nl te komen werken. Dat vond ik een mooie afwisseling. En nu is dat uitgegroeid tot twee dagen in vaste dienst.” Aan de juiste ervaring ontbreekt het Gabi niet. Ze heeft inmiddels tien jaar haar eigen incassobedrijf, en daarvoor werkte ze ook al in de financiële branche. “Wat ik zo leuk vind is dat ik bij Storingservice zelfstandig kan werken, maar dat ik wel wordt meegenomen in het proces. Ik krijg het vertrouwen van de anderen. Dit zijn nu mijn werkzaamheden maar er komen misschien nog andere bij. Ik vind het heel tof dat het vertrouwen er vanaf het begin was. En elke keer weer leer ik iets bij, denk aan alle verschillende calamiteiten die kunnen voorkomen; daar sta je anders niet bij stil. Dus je verruimt je geest onwijs. Het is ontzettend interessant hoe Stanley, Michel en Sander het bedrijf hebben opgezet en hoe het nog steeds groeit. Daar heb ik echt alle bewondering voor.”

 

Hecht team

Op dit moment bestaat het team van Storingservice.nl uit vijf vaste kantoormedewerkers. Ze vormen een hecht team, dat heeft Gabi in de korte tijd dat ze er permanent werkt al mogen ervaren. Ze vindt het ‘buitengewoon prettig’ om met deze mensen samen te werken, omschrijft ze. “Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Jaren terug heb ik voor andere bedrijven in dienst gewerkt. Maar ik heb nog nooit zo’n leuk team gehad, dat mag ik wel stellen. Iedereen gaat professioneel maar ook gezellig met elkaar om. Het is heel plezierig om hier te werken.” Zo heeft ze met collega Sander veel contact over de openstaande facturen en de administratie, en begeleidt Dominique haar wanneer het om ordernummers of inhoudelijke vragen gaat. “Sander is altijd bereid mij te helpen en met een engelengeduld uitleg te geven. Het team is ondersteunend en lerend, zodat je het daarna zelf kunt oppakken. Daar ben ik blij mee.” Tot slot wil ze Stanley en Sander graag nog eens prijzen. “Waar ik de mannen ontzettende credits voor geef: ik word binnenkort 63, maar toch durven zij mij in vaste dienst te nemen. Dat vind ik een groot compliment en onwijs tof.”

Geschreven door:

Foke Borg

Recente berichten

Hey toekomstige serviceheld!

Kopje koffie drinken?