Opdrachtgevers

Wij en onze klanten weten altijd waar we aan toe zijn

Hemubo richt zich op het strategisch renoveren en onderhouden van vastgoed of civiele objecten. “De afdeling Service & Mutatie verzorgt dagelijks onderhoud, mutatiewerkzaamheden voor corporaties, kleine projecten en de nazorg van ons bouwbedrijf”, verklaart bedrijfsleider Jan Ponsen. “Als renovatiespecialist in bewoonde staat draaien onze projecten altijd om klanttevredenheid en tevreden bewoners.”

“Corporatiewoningen die vrij komen maken wij weer verhuur gereed”, gaat Jan verder. “Maar we werken vooral veel in bewoonde woningen voor het vervangen van badkamers, keukens of toiletten, onderhoud en reparaties. Daarnaast nemen we na een paar maanden alle garanties en schadegevallen over van de bouwprojecten die ons bedrijf oplevert.”

“Tevreden bewoners en klanten staan voor Hemubo centraal.”

24 uur per dag, zeven dagen per week
Juist in panden die in gebruik zijn, staan tevreden bewoners en klanten voor Hemubo centraal: “Daarvoor moeten we 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar zijn. Buiten kantooruren werken we al jaren met verschillende storingsdiensten. Dat is voor ons de meest efficiënte manier, omdat we in principe geen mensen in dienst hebben die ’s avonds en ’s nachts werken.”

100% ontzorgd
“In het verleden kwam het regelmatig voor dat een storingsdienst buiten kantooruren wel de telefoon aannam, maar geen monteur beschikbaar had op een bepaalde locatie. Dan moesten onze mensen alsnog zelf op pad”, legt Jan uit. “Sinds ongeveer een jaar verzorgt Storingservice onze storingsdienst. Zij behandelen niet alleen de telefoontjes, maar lossen in het hele land ook alle storingen daadwerkelijk voor ons op. Storingservice ontzorgt ons echt voor 100%.”

Overigens wordt er niet altijd een monteur op pad gestuurd. “In de meldkamer van Storingservice werken vakkundige mensen. Die vragen door en proberen de klant telefonisch te helpen. Als dat niet gaat, bepalen ze of een spoedreparatie noodzakelijk is en sturen ze een storingsmonteur. Ze hebben contact met vakmensen voor alle soorten noodgevallen: van elektra- en cv-storingen tot wateroverlast en bouwkundige- of glasschade.”

“We horen veel positieve geluiden van onze opdrachtgevers.”

Vaste tarieven en heldere rapportage

Met Storingservice weten Jan, zijn collega’s én klanten altijd waar ze aan toe zijn. “Ze hanteren een vast tarief per storing. Daarnaast krijgen we van elke storing een duidelijke en overzichtelijke rapportage. Daarin staat wie er hoe laat is geweest, welke reparatie is uitgevoerd en hoeveel tijd dat heeft gekost. Het wordt ook gemeld als er vervolgwerkzaamheden nodig zijn. De storingsmonteur maakt in elk geval een noodvoorziening. Maar als hij het probleem direct helemaal kan oplossen, dan doet hij dat natuurlijk.”

Een tevreden bewoner en klant

“Als ze ’s avonds of ’s nachts geweest zijn hebben we de rapportage ’s morgens voor half negen getekend en wel in onze mail. Dat is heel prettig, omdat onze opdrachtgevers daar ook om vragen. En wij kunnen een reparatie als dat nodig is gelijk verder oppakken. We horen veel positieve geluiden van onze opdrachtgevers. Ze zijn erg blij met de heldere rapportage en krijgen op hun beurt weinig tot geen klachten van hun huurders. Uiteindelijk hebben zowel onze opdrachtgevers als wij een gezamenlijk belang: een tevreden bewoner en klant.”

Geschreven door:

Lieneke de Boer

Recente berichten

Hey toekomstige serviceheld!

Kopje koffie drinken?